Je herkent het vast: tientallen projecten lopen tegelijkertijd. De to do-list groeit en je hoofd wordt voller en voller. Collega’s gooien taken bij elkaar over de schutting. Er is stress en onrust op de werkvloer. Dat kan anders! Met een duidelijke planning voor álle medewerkers ontstaat er rust, overzicht en een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Dat leggen we uit.

Hulp vragen wordt makkelijk

In de QRM-planner vind je concrete taken met een duidelijk aantal uren. Zo zie je precies welke collega’s het te druk hebben en welke collega’s ruimte hebben in de agenda. Samen herverdeel je de taken, zodat iedereen genoeg te doen heeft, maar niet overloopt. En hulp vragen? Dat wordt ineens een stuk makkelijker, omdat er overzicht en openheid is tussen de medewerkers.

Vul 80% van de dag met taken. Zo heb je ruimte voor telefoontjes, spoedgevallen of een extra kop koffie.

Geen overvolle agenda

Plan jij je hele dag vol met taken? Dan komt jouw planning na elk telefoontje, mailtje of spoedgeval in de knoop. Vul daarom 80% van je agenda met acties. Zo heb je tijd voor de onverwachte zaken die tussendoor komen. Je weet precies waar je elke week aan toe bent en maakt je eigen dagplanning. Heb je een taak afgerond? Vinken maar.

Gezamenlijke verantwoordelijkheid

Vaak ligt een planning bij de leidinggevende. Die heeft het overzicht, ziet dat het mis gaat en probeert iedereen moed in te spreken. Met de QRM-planner houd je gezamenlijk het overzicht en ben je samen verantwoordelijk voor een soepel verloop van de projecten. Zo ligt de druk niet op één persoon, maar bekijk je als team hoe je de projecten goed afrond.

Ontwikkel je vaardigheden

Overzicht, rust en een gezamenlijke verantwoordelijkheid, dus. Maar wat dacht je van je eigen ontwikkeling? Ineens help je collega’s met taken die je nog nooit hebt gedaan. Je ontdekt nieuwe vaardigheden en leert misschien facetten van de organisatie kennen waar je jezelf meer in wilt verdiepen.

Ontdek of de QRM-planning past bij jullie organisatie. Tip: stuur dit artikel door naar je leidinggevende.